Counting down the days..... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Eline Hut - WaarBenJij.nu Counting down the days..... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Eline Hut - WaarBenJij.nu

Counting down the days.....

Blijf op de hoogte en volg Eline

03 Februari 2016 | Nederland, Nederland

Het aftellen is begonnen... Nog maar 26 dagen en dan vertrek ik voor 4 weken naar Afrika!
Ik zal even kort iets vertellen over het project waar ik als vrijwilliger aan de slag zal gaan:

Ik zal gaan helpen bij kinderproject Oeganda via de stichting Doingoood. Dit project wordt geleid door de christelijke hulpverleningsorganisatie Stichting Kinderhulp Afrika die omziet naar de meest kwetsbare kinderen in Oeganda, de weeskinderen. Het kinderproject voorziet deze kinderen van onderdak, onderwijs, medische zorg en sociaal maatschappelijke begeleiding.

Het project beschikt over een opleidingscentrum waar kinderen (6-18 jaar) zowel basisonderwijs als vervolgonderwijs kunnen volgen. Een verplicht onderdeel van het vervolgonderwijs is het ‘ambachtsonderwijs’. Hier leren de jongeren vaardigheden zoals metselen, houtbewerking, elektra en voor de meisjes is er naailes. Ook beschikt het project over 40 computers waarop de kinderen les krijgen in computervaardigheden.

Het project beschikt daarnaast over een eigen kliniek waar een tandarts, een arts, verloskundigen en verpleegkundigen werkzaam zijn. In de kliniek bevallen jaarlijks enkele honderden vrouwen. De kliniek heeft tevens een eigen laboratorium waar getest en behandeld kan worden voor malaria en infectieziekten zoals HIV. Eens tot twee maal per maand doet de kliniek een outreach in de dorpen. Tijdens de outreach worden baby’s gewogen en gemeten, dit wordt ook gedocumenteerd, en worden zij gevaccineerd.

Een erg veelzijdig project dus waarbij ik kinderen kan helpen met huiswerkondersteuning, sport en spel activiteiten maar ook als doktersassistente ingezet kan worden in de medische kliniek.

Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van alles wat ik hier ga mee maken! :)

Liefs Eline

• 29 Februari 2016 - 09:34

Peter:

Eline,
    Een half uurtje geleden jou uitgezwaaid op Schiphol. Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad en dat je een onvergetelijke tijd zult hebben in Oeganda.
    Ben erg trots op je

• 29 Februari 2016 - 09:56

Manon:

Heel veel succes meisje! Je kan het! :) lekker genieten

• 29 Februari 2016 - 11:51

Nadieh:

Heel veel plezier en geniet er lekker van! Een reis om nooit te vergeten!
    Liefs Nadieh